Rozrywka

Jak odżywiają się zawodnicy FC Barcelony?

Jak odżywiają się zawodnicy FC Barcelony?
Informacja prasowa Warszawa, 13 kwietnia 2018 Jak odżywiają się zawodnicy FC Barcelony? Przepisy układane przez dietetyków piłkarzy zdradza Beko w swojej nowej kampanii Zdrowe, praktyczne

Informacja prasowa
Warszawa, 13 kwietnia 2018

Jak odżywiają się zawodnicy FC Barcelony? Przepisy układane przez dietetyków piłkarzy zdradza Beko w swojej nowej kampanii

Zdrowe, praktyczne w przygotowaniu, pyszne – to trzy przymiotniki najlepiej charakteryzujące kilkadziesiąt przepisów przygotowanych przez dietetyków klubu FC Barcelona. Dzielą się nimi w ramach kampanii zainicjowanej przez markę Beko, która zauważa problem rosnącej otyłości najmłodszych i zabiera głos w temacie. Chce inspirować rodziców w przygotowywaniu dla dzieci zdrowych posiłków. Jak wiadomo – maluchy najskuteczniej przekonać głosem ich idoli.
Zawodnicy klubu FC Barcelona chętnie dzielą się swoimi opiniami i upodobaniami dotyczącymi zdrowego odżywiania. W serwisie YouTube zamieszczono serię filmików, poświęconych tej kwestii. Gerard Piqué wyznaje na przykład, jaki argument – gdy był dzieckiem – najskuteczniej zachęcał go do jedzenia bogatych w witaminy i minerały potraw: – Miałem powiedziane, że jak będę się zdrowo odżywiał, dostanę to, o czym marzę – mówi w jednym z materiałów.
Inny zawodnik FC Barcelony, Marc-Andre ter Stegen, przekonuje dzieci, że warto jeść zdrowo. – Być może jeszcze nie teraz, ale na pewno trochę później zauważycie, jakie to ważne – mówi. Czy piłkarze sami to rozumieli jako dzieci? Ivan Rakitic ze śmiechem wspomina, jak rodzice próbowali nakłonić go do sięgania po zdrowe produkty. – Mama mówiła, że albo zjem warzywa, albo nic. Czasem byłem przez to głodny – opowiada w jednym z filmików. Luis Suarez miał często gotową wymówkę – zapewniał, że wcześniej coś zjadł i nie jest głodny. Piqué dawał się przekonać starszym. – Rodzice od zawsze wpajali mi, że zdrowe jedzenie jest dla mnie dobre, że pozwoli mi być silnym i urosnąć. Myślę, że wykonali kawał dobrej roboty, bo mam 1,94 m wzrostu – śmieje się.
Dziś piłkarze FC Barcelony twierdzą, że nie wyobrażają sobie życia bez warzyw, a na ich top liście są wszelkiego rodzaju sałatki. Piqué kocha również oliwki.

A to już wiesz?  Drugie życie herbaty - herbaciany "food waste" dla porządku

Kampania #jedzjakmistrz to nie tylko inspiracyjne filmiki z udziałem piłkarzy czy zdrowe przepisy, opracowane przez ich dietetyków, ale również wskazówki dla rodziców, jak zachęcić najmłodszych do sięgania po warzywa, owoce, kasze i inne wartościowe produkty. Beko z pomocą ekspertów dostarcza również wiedzę dotyczącą zdrowego odżywiania dzieci. Akcja jest ponadto cennym insightem zastanej sytuacji. W minionym dwudziestoleciu liczba otyłych dzieci w Polsce gwałtownie wzrosła, a problem wciąż przybiera na wadze. Przyczyną niezdrowej diety jest często korzystanie z najłatwiej dostępnych, przetworzonych produktów. Z drugiej strony wielu rodzicom brakuje eksperckiego wsparcia w kwestii prawidłowego odżywiania dzieci.
Pokazuje to badanie, przeprowadzone w Polsce w ostatnich tygodniach na zlecenie marki Beko. Wynika z niego, że aż 78 procent matek dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym wiedzę o zdrowym odżywianiu zdobywa najczęściej samodzielnie, głównie w sieci. Pomoc specjalisty w tym zakresie jest rzadko spotykana. – To dla nas niezbity dowód, że kampania #jedzjakmistrz jest bardzo potrzebna – mówi Michał Grzeliński, Beko Marketing Director East Europe. – O skutkach złego odżywiania mówi się bezustannie, ale my postanowiliśmy pójść o krok dalej i dać rodzicom narzędzia do tego, by z tym problemem walczyć lub w ogóle nie dopuścić, żeby powstał. Mówimy głosem piłkarzy – idoli zarówno chłopców, jak i dziewczynek, by skuteczniej dotrzeć do najmłodszych.
Dzieci, które chciałyby jeść jak ich piłkarscy mistrzowie oraz rodzice, którzy życzą sobie, by tak dobrze odżywiały się ich pociechy, mogą skorzystać z inspirujących przepisów i wskazówek. Znaleźć je można na stronie: www.beko.pl/jedzjakmistrz.
Spot wizerunkowy kampanii #jedzjakmistrz: https://www.youtube.com/watch?v=Axpo-ZVK_3E.

Dodatkowe informacje:
Dzieci jedzą to, co ich mistrzowie – to myśl przewodnia kampanii Beko #jedzjakmistrz (ang. #EatLikeAPro), realizowanej przez Beko z udziałem zawodników i ekspertów klubu FC Barcelona. Prowadzona na całym świecie akcja ma pomóc rodzicom w zdrowszym żywieniu ich dzieci. Dietetycy klubu opracowali kilkadziesiąt przepisów na zdrowe, smaczne dania dla najmłodszych, a piłkarze zachęcają do ich wypróbowania i włączenia do diety. W Polsce na zlecenie Beko przeprowadzone zostało dodatkowo badanie dotyczące nawyków żywieniowych dzieci. Marka, wspólnie z ekspertami i zawodnikami FC Barcelony, poprzez kampanię Beko #jedzjakmistrz podejmuje walkę z jednym z największych wyzwań współczesnego stulecia – problemem rosnącej otyłości wśród dzieci.

A to już wiesz?  Poranna inspiracja, czyli orientalne śniadanie

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy