Akcje społeczne

Kulinarnie mocni w akcji

Kulinarnie mocni w akcji
Informacja prasowa Warszawa, 20 stycznia 2017 r. Kulinarnie mocni w akcji Jak przygotować smaczny i prosty posiłek nie nadwyrężając przy tym domowego budżetu? Odpowiedzi na

Informacja prasowa

Warszawa, 20 stycznia 2017 r.

Kulinarnie mocni w akcji

Jak przygotować smaczny i prosty posiłek nie nadwyrężając przy tym domowego budżetu? Odpowiedzi na to pytanie udzieli Szef Kuchni – Maciej Wawryniuk, który zainspiruje Edukatorów Banków Żywności do kreatywnego gotowania w ramach projektu „Kulinarnie Mocni”. Ostatni blok tematyczny wspólnej inicjatywy Federacji Polskich Banków Żywności i firmy McCormick Polska, właściciela marki Kamis, zostanie poświęcony sztuce przygotowywania dań jednogarnkowych.
„Kulinarnie Mocni”…

… to społeczna inicjatywa Banków Żywności i firmy McCormick Polska skierowana do edukatorów Banków Żywności, którzy prowadzą zajęcia kulinarne dla osób korzystających z Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa. W ramach akcji CSR „Kulinarnie Mocni” 25 przeszkolonych edukatorów Banków Żywności przez kilka miesięcy będzie prowadzić zajęcia z mieszkańcami różnych miast Polski. Dzięki przygotowanej kadrze, beneficjenci poznają sposoby na tanie, zdrowe i designerskie posiłki. Dodatkowo projekt ma zachęcić, by uczestnicy wykorzystywali do przygotowania dań zioła i przyprawy, dzięki którym wydobędą głębię smaku potraw złożonych z podstawowych składników.

Warsztaty „Kulinarnie Mocni” wpisują się w ideę włączania społecznego – pozwalają na wspólne gotowanie, otwarcie się na nowe smaki oraz techniki kulinarne, inspirują i pozwalają budować relacje między uczestnikami. Dodatkowo pokazują, że niedrogie i przygotowane z sezonowych składników jedzenie dla całej rodziny może być zdrowe i pyszne – mówi Marek Borowski z Federacji Polskich Banków Żywności.
W ramach kampanii podejmowana jest również ważna społecznie tematyka niemarnowania jedzenia, w której Federacja Polskich Banków Żywności uczy, jak mądrze gospodarować żywnością, by zmniejszać jej straty.

Cel akcji?
Jest prosty – to wsparcie polskich rodzin w zakresie smacznego, prostego i efektywnego gotowania oraz aktywacja lokalnych społeczności. Organizatorzy akcji pokazują, jak niezależnie od wysokości domowego budżetu, stworzyć smaczne i zdrowe dania przy użyciu odpowiednio dobranych przypraw oraz ziół.
Pracujemy na co dzień z produktami marki Kamis i wszystko kręci się u nas wokół smaku. Naturalne jest dla nas dzielenie się wiedzą i doświadczeniem na temat przygotowywania smacznych, prostych i zdrowych posiłków dzięki zastosowaniu ziół i przypraw. Mamy nadzieję, że warsztaty „Kulinarnie Mocni” będą doskonałą inspiracją dla edukatorów. – zaznacza Iwona German, Dyrektor marketingu z McCormick Polska.

A to już wiesz?  Mam kota na punkcie mleka

Cykl warsztatów udowadnia, że gotowanie wcale nie musi być trudne i kosztowne. Chodzi o kreatywność i otwartość na nowe smaki. Jak zatem przełamać kulinarną niemoc? Odpowiedzi udzieli Szef Kuchni Kamis Maciej Wawryniuk, który od lat inspiruje uczestników warsztatów i podpowiada, jak z prostych i niedrogich składników stworzyć niebanalne danie, które zachwyci swoim wyjątkowym smakiem i aromatem. W ramach trzeciego bloku tematycznego kucharz przygotował dziewięć autorskich przepisów na oryginalne dania jednogarnkowe. Zdobytą wiedzę i ciekawe pomysły na smaczne i niedrogie potrawy edukatorzy wykorzystają na warsztatach z osobami z programu żywnościowego POPŻ.

Więcej informacji o McCormick
McCormick & Company, Inc. globalny lider w produkcji ziół i przypraw oraz dodatków smakowych. Z 4,3 miliarda USD rocznej sprzedaży firma produkuje, dostarcza na rynek i dystrybuuje przyprawy, mieszanki przypraw, zioła i inne produkty smakowe dla całej branży spożywczej — punktów detalicznych, producentów żywności i gastronomii. Każdego dnia, bez względu na to, co jesz i gdzie, możesz cieszyć się przyprawami McCormick. Więcej informacji na stronie www.mccormickcorporation.com.

O McCormick w Polsce

Firma jest obecna w Polsce od 2011 roku. Jej główna siedziba znajduje się w Stefanowie. McCormick zatrudnia w Polsce ponad 900 osób. Firma jest krajowym liderem w ilości sprzedaży na rynku przypraw i musztard, które oferuje pod markami KAMIS i Galeo.

McCormick Polska jest wieloletnim partnerem Banków Żywności. W zeszłym roku firma wraz z Bankami Żywności rozpoczęła realizację programu „Kulinarnie mocni”, w ramach którego edukuje na temat doboru odpowiednich przypraw i ziół dla wydobycia oraz podkreślenia głębi smaku potraw złożonych z podstawowych składników. W kwietniu 2013 McCormick Polska został wyróżniony nagrodą im. Jacka Kuronia przyznawaną przez Federację Polskich Banków Żywności, jako „Darczyńca roku 2012”.

Zapraszamy na www. kamis.pl/kulinarnie-mocni

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy