Rozrywka

W twoim koszu ląduje rocznie 2000 zł. Podpowiadamy, jak to zmienić

W twoim koszu ląduje rocznie 2000 zł. Podpowiadamy, jak to zmienić
W twoim koszu ląduje rocznie 2000 zł. Podpowiadamy, jak to zmienić Przeciętny Polak marnuje około 52 kilogramów żywności w skali roku. Zacznij nad tym panować,

W twoim koszu ląduje rocznie 2000 zł. Podpowiadamy, jak to zmienić

Przeciętny Polak marnuje około 52 kilogramów żywności w skali roku. Zacznij nad tym panować, oszczędzając pieniądze i ekosystem. Pomóc może ergonomiczny projekt kuchni, odpowiednie przechowywanie środków spożywczych oraz alarmujące SMS-y wysyłane przez twoją lodówkę. Poznaj kilka prostych sposobów na to, jak racjonalnie gospodarować zasobami spożywczymi. Czas start.

Marnowanie żywności to wciąż poważny problem społeczno-gospodarczy. Z badań przeprowadzonych przez Bank Żywności wynika, że na świecie marnuje się aż 1/3 produkowanego jedzenia, z czego najwięcej w gospodarstwach domowych. Polacy przyznają się do regularnego wyrzucania jedzenia, jednak deklarują też, że robią to rzadziej niż w latach ubiegłych. Daleko nam jednak Słoweńców, czy Maltańczyków, którzy wykazują w tej kwestii największą świadomość. Co zatem może zrobić przysłowiowy Kowalski na planie własnej kuchni, aby zmienić te niechlubne statystyki?

Punkt pierwszy. Planuj.
Kuchnia funkcjonalna to ta, po której będziemy poruszać się po najkrótszej linii podczas codziennych czynności, i w której wszystko znajduje się w zasięgu ręki. Przechowywanie produktów spożywczych w głębokiej szafce z drzwiami nie sprzyja racjonalnej gospodarce. Nie wiedząc, co kryje się w czeluściach, z pewnością nie wykorzystasz wszystkiego w przewidzianym do spożycia terminie. Rozwiązanie? – Na etapie projektowania pomyśl o szufladach kuchennych gwarantujących pełny dostęp do zawartości. Różne wysokości szuflad pozwalają przechowywać różnorodne kategorie produktów. Szuflady z linii Gamet Box występują w trzech wymiarach, co dodatkowo sprzyja organizacji. Pomieszczą zapasy niezależnie od ich gabarytów oraz wielkości pojemników, w których są przechowywane – podpowiada Zbigniew Drzewiński, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Gamet S.A.

Dead line w lodówce
Przygotowanie jadłospisu na kolejny dzień rozpocznij od sprawdzenia dat przydatności do spożycia produktów, które zajmują miejsce w twojej lodówce. Dla ułatwienia możesz wykorzystać system pozwalający na milionowe oszczędności stosowany we wszystkich sieciach handlowych – FIFO (First In, First Out). Zgodnie z nim produkty, które mają najkrótszy termin ważności, powinny znajdować się w pierwszej linii. Dzięki temu odruchowo sięgniesz po produkt, który niebawem mógłbyś już tylko wyrzucić.
Kreatywność od kuchni
W domach naszych babć i prababć nie marnowało się prawie nic. Każda gospodyni znała przepisy na wykorzystanie po obiadowych pozostałości. Kotlety z puree ziemniaczanego, resztka wczorajszego ryżu jako element sałatki czy klopsiki z czerstwego chleba to tylko kilka pomysłów na przetworzenie żywności.

A to już wiesz?  Lay’s i gwiazdy światowego futbolu nakręcają emocje na stadionie

(e)Kulinarni
Nie masz pomysłu co przygotować z produktów, które zalegają w twoich szufladach kuchennych i lodówce? Zaprzyjaźnij się z dostępnymi aplikacjami, które zaplanują wszystko za ciebie. Wystarczy wprowadzić do nich listę posiadanych zapasów, aby wygenerować spis gotowych przepisów. Dostępne aplikacje poinformują cię także o zbliżającym się terminie przydatności produktów w lodówce, pomogą sporządzić racjonalną listę zakupów oraz zgromadzą ulubione przepisy w jednym miejscu.
Jeśli potrzebujesz dodatkowej motywacji do podjęcia działań – pomyśl o tym, jak wydasz zaoszczędzone pieniądze. Weekend w SPA, nowy rower czy profesjonalny ekspres do kawy? Stwórz własną listę i zacznij oszczędzać.

GAMET S.A. jest niekwestionowanym liderem na rynku krajowym w segmencie dekoracyjnych akcesoriów meblowych i budowlanych. Jest szeroko znaną i dobrze rozpoznawalną marką na wielu rynkach europejskich. Dzięki współpracy ze znanymi projektantami, wykorzystaniu nowoczesnej technologii, doskonałej jakości produktów i znajomości innych rynków posiada silne zaplecze do dalszego zwiększania sprzedaży poza Polską.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy